GoGolf ostaa Hirvensalon Golfin – laajeneminen Turun seudulle jatkuu

JULKAISUVAPAA KLO 10

GoGolf on solminut sopimuksen Hirvensalon Golfin koko osakekannan ostosta.

Suomen suurin golfalan yritys GoGolf ostaa Turussa sijaitsevan Hirvensalon Golfin. Hirvensalon Golf on suosittu harjoittelukeskus ja -kenttä, joka sijaitsee noin viiden kilometrin päässä Turun keskustasta. Reikiä Hirvensalon Golfissa (par 68) on kuusi.

GoGolf pyörittää entuudestaan pääkaupunkiseudulla kolmea golfkenttää, kahta rangea ja modernia sisäharjoittelukeskusta GoGolf Loungea.

Hirvensalon Golfin myötä GoGolf-perheen laajentuminen Turun seudulle jatkuu, sillä se avaa maaliskuussa Golf Sky -välineliikkeen Raisioon.

Tänä vuonna Suomessa on eletty ennennäkemätöntä golfbuumia, jonka uskotaan jatkuvan myös lähivuosina. Myös Hirvensalon Golfilla on takanaan menestyksekäs vuosi.

Ensimmäiset keskustelut yhteistyöstä osapuolten välillä käytiin kesällä. Syksyn aikana neuvottelut etenivät siihen pisteeseen, että kauppakirjat allekirjoitettiin vuoden lopussa.

“Meillä ja GoGolfilla oli hyvin samanlainen näkemys golfin tulevaisuudesta ja Hirvensalon Golfin kehittämisestä. Keskusteluiden jälkeen oli selvää, että yhteistyö GoGolfin kanssa olisi Hirvensalon Golfille paras ratkaisu”, Hirvensalon Golfin toimitusjohtaja ja osakas Tuomas Snäkin kertoo.

GoGolf Oy:n hallituksen puheenjohtaja Paavo Kettunen näkee Hirvensalon rangella ja kentällä koko konsernille suuren mahdollisuuden. Yhtiön tarkoituksena on kehittää Hirvensaloa entisestään ja jatkaa sen tekemää työtä uusien golfarien hautomona. Ensi kesänä se tuo Turkuun suositut Päivässä golfariksi -kurssit, jotka ovat tuoneet Suomeen muutamassa vuodessa tuhansia uusia harrastajia.

“Hirvensalon Golf on meille loistava lisä. Olemme tuoneet golfin pariin suuren määrän uusia harrastajia, ja nyt kykenemme tuomaan nämä konseptit myös Turkuun”, Kettunen näkee.

“Lajin kasvu on tuonut kovaa kysyntää alkeis- ja jatkokursseille. Tähän kysyntään kykenemme nyt vastaamaan Hirvensalossa, joka sijaitsee lähellä Turun keskustaa”, Kettunen toteaa.

Hirvensalon Golfin ostaminen mahdollistaa sen, että konserniin kuuluva Golf Sky pystyy järjestämään välinetestauspäiviä Turussa.

GoGolf etsii Turun alueelta myös sisäharjoittelutilaa uudelle GoGolf Lounge -konseptilleen. Ensimmäinen GoGolf Lounge avattiin marraskuun alussaa Espoon Keraan.

”Vastaanotto GoGolfin Loungelle ja ympärivuotiselle pelituotteelle ovat olleet erittäin positiiviset. Tavoitteenamme on tarjota Turun alueen golfareille viihtyisät tilat ympärivuotiseen harjoitteluun”, Kettunen näkee.

GoGolf-perheeseen kuuluvat golfmedia ja pelituotteiden verkkokauppa GoGolf, välineketju Golf Sky (Espoo, Vantaa, Nokia ja Raisio, joka aukeaa maaliskuussa Myllyn alueella), golfmatkatoimisto Golfresepti ja Golf Holdings Finland, jonka muut kentät ovat Kirkkonummella sijaitseva Kurk Golf, Hills by GoGolf Vihdissä ja GoGolf Isosaari Helsingin edustalla. Lisäksi Golf Holdings Finlandiin kuuluvat GoGolf ranget Espoon Leppävaarassa ja Vantaalla Kehä III:n varrella.

LISÄTIEDOT:

Toimitusjohtaja Tuomas Snäkin, Hirvensalon Golf, 040-026 2827